Kıdem Tazminatı Nasıl Hesaplanır? Samsun İşçi Avukatı

ilkadım iş kazası avukatı, atakum iş kazası avukatı, alaçam iş kazası avukatı, asarcık iş kazası avukatı, ayvacık iş kazası avukatı, bafra iş kazası avukatı, terme iş kazası avukatı, ladik iş kazası avukatı, vezirköprü iş kazası avukatı, tekkeköy iş kazası avukatı, yakakent iş kazası avukatı, havza iş kazası avukatı, çarşamba iş kazası avukatı, kavak iş kazası avukatı, 19 mayıs iş kazası avukatı, salıpazarı iş kazası avukatı, canik iş kazası avukatı, ilkadım tazminat avukatı, atakum tazminat avukatı, alaçam tazminat avukatı, asarcık tazminat avukatı, ayvacık tazminat avukatı, bafra tazminat avukatı, terme tazminat avukatı, ladik tazminat avukatı, vezirköprü tazminat avukatı, tekkeköy tazminat avukatı, yakakent tazminat avukatı, havza tazminat avukatı, çarşamba tazminat avukatı, kavak tazminat avukatı, 19 mayıs tazminat avukatı, salıpazarı tazminat avukatı, canik tazminat avukatı, samsun kıdem tazminatı avukatı, samsun işçi alacağı, samsun iş davası avukat, samsun avukat, samsun kıdem tazminatı avukat, samsun tazminat avukat,ilkadım iş hukuku avukatı, atakum iş hukuku avukatı, alaçam iş hukuku avukatı, asarcık iş hukuku avukatı, ayvacık iş hukuku avukatı, bafra iş hukuku avukatı, terme iş hukuku avukatı, ladik iş hukuku avukatı, vezirköprü iş hukuku avukatı, tekkeköy iş hukuku avukatı, yakakent iş hukuku avukatı, havza iş hukuku avukatı, çarşamba iş hukuku avukatı, kavak iş hukuku avukatı, 19 mayıs iş hukuku avukatı, salıpazarı iş hukuku avukatı, canik iş hukuku avukatı, ilkadım iş avukatı, atakum iş avukatı, alaçam iş avukatı, asarcık iş avukatı, ayvacık iş avukatı, bafra iş avukatı, terme iş avukatı, ladik iş avukatı, vezirköprü iş avukatı, tekkeköy iş avukatı, yakakent iş avukatı, havza iş avukatı, çarşamba iş avukatı, kavak iş avukatı, 19 mayıs iş avukatı, salıpazarı iş avukatı, canik iş avukatı, kıdem tazminatı avukatı samsun, ilkadım işçi alacağı avukatı, atakum işçi alacağı avukatı, alaçam işçi alacağı avukatı, asarcık işçi alacağı avukatı, ayvacık işçi alacağı avukatı, bafra işçi alacağı avukatı, terme işçi alacağı avukatı, ladik işçi alacağı avukatı, vezirköprü işçi alacağı avukatı, tekkeköy işçi alacağı avukatı, yakakent işçi alacağı avukatı, havza işçi alacağı avukatı, çarşamba işçi alacağı avukatı, kavak işçi alacağı avukatı, 19 mayıs işçi alacağı avukatı, salıpazarı işçi alacağı avukatı, canik işçi alacağı avukatı,ilkadım kıdem tazminatı avukatı, atakum kıdem tazminatı avukatı, alaçam kıdem tazminatı avukatı, asarcık kıdem tazminatı avukatı, ayvacık kıdem tazminatı avukatı, bafra kıdem tazminatı avukatı, terme kıdem tazminatı avukatı, ladik kıdem tazminatı avukatı, vezirköprü kıdem tazminatı avukatı, tekkeköy kıdem tazminatı avukatı, yakakent kıdem tazminatı avukatı, havza kıdem tazminatı avukatı, çarşamba kıdem tazminatı avukatı, kavak kıdem tazminatı avukatı, 19 mayıs kıdem tazminatı avukatı, salıpazarı kıdem tazminatı avukatı, canik kıdem tazminatı avukatı
Samsun İş Davası Avukatı

Kıdem tazminatının şartları nedir?

1-     İşçi 4857 sayılı iş kanunu kapsamında işçi statüsünde olmalı

2-     İşçinin işverene ait işyerinde en az 1 yıl çalışmış olması gerekir.

3-     İş sözleşmesinin işveren tarafından iyi niyet ve ahlak kurallarına aykırılık (m25/2) nedenleri dışındaki nedenlerle fesih edilmesi.

Samsun Avukat , Samsun Kıdem Tazminatı Avukatı, Samsun Tazminat Avukatı, Samsun Hukuk Bürosu, Samsun Avukatlık Bürosu, Samsun Avukatlık, Samsun İş Avukatı, Samsun İş Avukatları,
Samsun Kıdem Tazminatı Avukatı

1.      İş kanununa göre işçi, işveren, iş ilişkisi nedir?

Bir iş sözleşmesine dayanarak çalışan gerçek kişiye işçi, işçi çalıştıran gerçek veya tüzel kişiye yahut tüzel kişiliği olmayan kurum ve kuruluşlara işveren, işçi ile işveren arasında kurulan ilişkiye iş ilişkisi denir. İşveren tarafından mal veya hizmet üretmek amacıyla maddî olan ve olmayan unsurlar ile işçinin birlikte örgütlendiği birime işyeri denir. İşverenin işyerinde ürettiği mal veya hizmet ile nitelik yönünden bağlılığı bulunan ve aynı yönetim altında örgütlenen yerler (işyerine bağlı yerler) ile dinlenme, çocuk emzirme, yemek, uyku, yıkanma, muayene ve bakım, beden ve meslekî eğitim ve avlu gibi diğer eklentiler ve araçlar da işyerinden sayılır. İşyeri, işyerine bağlı yerler, eklentiler ve araçlar ile oluşturulan iş organizasyonu kapsamında bir bütündür.

2.      İşçinin en az 1 yıl aynı işverenin işyerinde çalışmış olması

İşçilerin kıdemleri, hizmet akdinin devam etmiş veya fasılalarla yeniden akdedilmiş olmasına bakılmaksızın aynı işverenin bir veya değişik işyerlerinde çalıştıkları süreler göz önüne alınarak hesaplanır. İşyerlerinin devir veya intikali yahut herhangi bir suretle bir işverenden başka bir işverene geçmesi veya başka bir yere nakli halinde işçinin kıdemi, işyeri veya işyerlerindeki hizmet akitleri sürelerinin toplamı üzerinden hesaplanır. İş yerinin devri veya herhangi bir suretle el değiştirmesi halinde işlemiş kıdem tazminatlarından her iki işveren sorumludur. Ancak, işyerini devreden işverenlerin bu sorumlulukları işçiyi çalıştırdıkları sürelerle ve devir esnasındaki işçinin aldığı ücret seviyesiyle sınırlıdır.

Aynı kıdem süresi için bir defadan fazla kıdem tazminatı veya ikramiye ödenmez. Kıdem tazminatının hesaplanması, son ücret üzerinden yapılır. Parça başı, akort, götürü veya yüzde usulü gibi ücretin sabit olmadığı hallerde son bir yıllık süre içinde ödenen ücretin o süre içinde çalışılan günlere bölünmesi suretiyle bulunacak ortalama ücret bu tazminatın hesabına esas tutulur. Ancak, son bir yıl içinde işçi ücretine zam yapıldığı takdirde, tazminata esas ücret, işçinin işten ayrılma tarihi ile zammın yapıldığı tarih arasında alınan ücretin aynı süre içinde çalışılan günlere bölünmesi suretiyle hesaplanır

3.      İş sözleşmesinin işveren tarafından iyi niyet ve ahlak kurallarına aykırılık (m25/2) nedenleri dışındaki nedenlerle fesih edilmesi

Ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller nelerdir?

a) İş sözleşmesi yapıldığı sırada bu sözleşmenin esaslı noktalarından biri için gerekli vasıflar veya şartlar kendisinde bulunmadığı halde bunların kendisinde bulunduğunu ileri sürerek, yahut gerçeğe uygun olmayan bilgiler veya sözler söyleyerek işçinin işvereni yanıltması.

b) İşçinin, işveren yahut bunların aile üyelerinden birinin şeref ve namusuna dokunacak sözler sarfetmesi veya davranışlarda bulunması, yahut işveren hakkında şeref ve haysiyet kırıcı asılsız ihbar ve isnadlarda bulunması.

c) İşçinin işverenin başka bir işçisine cinsel tacizde bulunması.

d) İşçinin işverene yahut onun ailesi üyelerinden birine yahut işverenin başka işçisine sataşması, işyerine sarhoş yahut uyuşturucu madde almış olarak gelmesi ya da işyerinde bu maddeleri kullanması.

e) İşçinin, işverenin güvenini kötüye kullanmak, hırsızlık yapmak, işverenin meslek sırlarını ortaya atmak gibi doğruluk ve bağlılığa uymayan davranışlarda bulunması.

f) İşçinin, işyerinde, yedi günden fazla hapisle cezalandırılan ve cezası ertelenmeyen bir suç işlemesi.

g) İşçinin işverenden izin almaksızın veya haklı bir sebebe dayanmaksızın ardı ardına iki işgünü veya bir ay içinde iki defa herhangi bir tatil gününden sonraki iş günü, yahut bir ayda üç işgünü işine devam etmemesi.

h) İşçinin yapmakla ödevli bulunduğu görevleri kendisine hatırlatıldığı halde yapmamakta ısrar etmesi.

ı) İşçinin kendi isteği veya savsaması yüzünden işin güvenliğini tehlikeye düşürmesi, işyerinin malı olan veya malı olmayıp da eli altında bulunan makineleri, tesisatı veya başka eşya ve maddeleri otuz günlük ücretinin tutarıyla ödeyemeyecek derecede hasara ve kayba uğratması.

İşverence ödenmeyen kıdem tazminatına hangi faiz uygulanır?

Kıdem tazminatının zamanında ödenmemesi sebebiyle açılacak davanın sonunda hakim gecikme süresi için, ödenmeyen süreye göre mevduata uygulanan en yüksek faizin ödenmesine hükmeder. İşçinin mevzuattan doğan diğer hakları saklıdır.

Kıdem Tazminatının yıllık miktarı en fazla ne kadar olabilir?

Toplu sözleşmelerle ve hizmet akitleriyle belirlenen kıdem tazminatlarının yıllık miktarı, Devlet Memurları Kanununa tabi en yüksek Devlet memuruna 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre bir hizmet yılı için ödenecek azami emeklilik ikramiyesini geçemez.

İşçinin kıdem tazminatına hak kazanabileceği bazı özel haller nelerdir?

1-     Erkek işçi zorunlu askerlik görevini yapmak amacıyla işten ayrılırken kıdem tazminatını da almaya hak kazanır.

2-     Kadın işçi, evlendiği tarih itibariyle bir yıl içerisinde iş akdini feshederse kıdem tazminatına hak kazanabilmektedir.

3-     İşçi sigortalılık süresini ve prim ödeme gün sayısını doldurmuşsa, iş yerinden ayrılırken kıdem tazminatı alma hakkına sahiptir.

İstifa eden işçi kıdem tazminatı alabilir mi?

Evet. İstifa eden işçi şu hallerde tazminat alabilir;

1-     İş sözleşmesinin konusu olan işin yapılması işin niteliğinden doğan bir sebeple işçinin sağlığı veya yaşayışı için tehlikeli olursa.

2-     İşçinin sürekli olarak yakından ve doğrudan buluşup görüştüğü işveren yahut başka bir işçi bulaşıcı veya işçinin işi ile bağdaşmayan bir hastalığa tutulursa.

3-      İşveren iş sözleşmesi yapıldığı sırada bu sözleşmenin esaslı noktalarından biri hakkında yanlış vasıflar veya şartlar göstermek yahut gerçeğe uygun olmayan bilgiler vermek veya sözler söylemek suretiyle işçiyi yanıltırsa.

4-      İşveren işçinin veya ailesi üyelerinden birinin şeref ve namusuna dokunacak şekilde sözler söyler, davranışlarda bulunursa veya işçiye cinsel tacizde bulunursa.

5-      İşveren işçiye veya ailesi üyelerinden birine karşı sataşmada bulunur veya gözdağı verirse, yahut işçiyi veya ailesi üyelerinden birini kanuna karşı davranışa özendirir, kışkırtır, sürükler, yahut işçiye ve ailesi üyelerinden birine karşı hapsi gerektiren bir suç işlerse yahut işçi hakkında şeref ve haysiyet kırıcı asılsız ağır isnad veya ithamlarda bulunursa.

6-     İşçinin diğer bir işçi veya üçüncü kişiler tarafından işyerinde cinsel tacize uğraması ve bu durumu işverene bildirmesine rağmen gerekli önlemler alınmazsa.

7-      İşveren tarafından işçinin ücreti kanun hükümleri veya sözleşme şartlarına uygun olarak hesap edilmez veya ödenmezse,

8-     Ücretin parça başına veya iş tutarı üzerinden ödenmesi kararlaştırılıp da işveren tarafından işçiye yapabileceği sayı ve tutardan az iş verildiği hallerde, aradaki ücret farkı zaman esasına göre ödenerek işçinin eksik aldığı ücret karşılanmazsa, yahut çalışma şartları uygulanmazsa.

9-      İşçinin çalıştığı işyerinde bir haftadan fazla süre ile işin durmasını gerektirecek zorlayıcı sebepler ortaya çıkarsa.

10-  Mobbing / Psikolojik Taciz nedeniyle istifa durumunda

Samsun İşçi Avukatı

samsun avukat, samsun kıdem tazminatı avukatı, samsun tazminat avukatı, samsun işçi avukatı, samsun işveren avukatı, samsun hukuk bürosu, samsun avukatlık, samsun avukatlık danışmanlık bürosu, samsun avukatlık bürosu,

Fikirlerinizi Paylaşınİlk yorumu siz yazın.